این محصول متعلق به گروه می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات تماس اینجا کلیک کنید

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

با استفاده از چند ترفند می توانید به سادگی صفحه نمایش موبایلتان را به تلویزیون وصل کنید، حتی اگر موبایل شما کابل های مبدل HDMI را پشتیبانی نکند.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلفن های هوشمند به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش ابزاری مناسب برای مشاهده ی محتواهای چند رسانه ای نیستند، به همین منظور بسیاری برای مرور آلبوم های خود اقدام به اتصال تلفن همراه به تلویزیون می برند، با استفاده از کابل HDMI می توانید بهینه تر از تلفن هوشمندتان استفاده کنید.

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

سوالات کاربران:

چگونه صفحه گوشیو به تلویزیون وصل کینم؟ اصلا میشه صفحه گوشی رو به تلویزیون وصل کرد، من گوشیم کابل HDMI نمی خوره چی کار کنم تا بازی یا فیلمو رو صفحه تلویزیون ببینم؟

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

پاسخ به سوال کاربران:

برای متصل کردن تلفن همراه به تلویزیون، راه های زیادی وجود دارد، در صورتی که تلفن همراه شما کابل HDMI را پشتیبانی نمی کند، می توانید از قابلیت های نرم افزاری و تکنولوژی وای فای استفاده کنید، البته این موضوع نیازمند مجهز بودن تلویزون به ارتباط بی سیم و یا همان وای فای است، به طور مثال برای تلفن های هوشمند با پلتفرم IOS می توانید از نرم افزار “AirPort Express portable hotspot” (نرم افزار ویژه اشتراک‌گذاری بی سیم موزیک و ویدئو ) و در تلفن همراه با پلتفرم اندروید از نرم افزار “AllShare” استفاده کنید.

در صورتی که تلویزیون شما وای فای ندارد، و همچنین تلفن هوشمندتان کابل HDMI را پشتیبانی نمی کند تنها راه ممکن برای نمایش محتواهای چند رسانه ای در تلویزیون، انتقال اطلاعات از گجت مورد نظر به pc و اتصال کامپیوتر به تلویزیون است.

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

وسایل مورد نیاز برای اتصال بدون سیم

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

۱- برای اتصال بدون سیم نیاز اندروید ۴.۴.۲ به بالا دارید. نرم افزار کروم کست را دانلود و نصب کنید.

۲- سپس نرم افزار را باز کرده و گزینه Cast Screen/Audio را انتخاب کنید و در آخر هم دکمه زرد روی صفحه را لمس کنید.

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

نکته: دقت کنید که دستگاه‌تان به همان شبکه وای‌فایی که کروم کست استفاده می‌کند متصل باشد.

استفاده از فناوری DLNA

گوشی‌های موبایل دارای گواهی DLNA نظیر Samsung Galaxy S6, S6 Edge یا HTC One M9 می‌توانند به خوبی Xbox One به پروژکتور، ست تاپ باکس و تلویزیون دارای DLNA متصل شوند، زمانی که هر دو دستگاه به یک روتر اینترنت وصل باشند. در صورتی که تلویزیون شما دارای سیستم DLNA نباشد، می‌توانید از دانگل DLNA برای ارسال تصویر بی‌سیم به تلویزیون استفاده کنید.

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

راه سوم هم که خیلی آسان است رفتن به بخش تنظیمات و یافتن گزینه NFC and sharing است. در این بخش ویژگی Screen Mirroring را انتخاب کنید. سپس می‌توانید دستگاهی را که امکان اتصال به آن وجود دارد، ببینید. پس از چند ثانیه‌ پیغامی روی دستگاه مقصد به نمایش در می‌آید که با پذیرفتن آن می‌توانید محتوای صفحه نمایش را روی آن ببینید.

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

بهترین و کم دردسر ترین راه (HDMI)

این کابل بطور موثری مثل یک لوله عریض است که می تواند حجم بالایی از اطلاعات دیجیتال را بین دو منبع منتقل نماید. کابلهای HDMI در ویرایش جدید خود تا ۱۰Gbps پهنای باند را ارائه می دهد یعنی این کابل می تواند حتی بیش از یک سیگنال ویدئو HD را به همراه هشت کانال صدای ۲۴ بیت فشرده نشده با کیفیت بالا را انتقال دهد.

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون وصل کنیم؟

هزینه یک کابل HDMI با کیفیت متوسط حداقل از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان شروع می شود، حتی اگر تلویزیون و یا گوشی شما به فناوری HDMI هم مجهز نباشد، با دو تبدیل برای تلویزیون و موبایل می توانید به راحتی اتصال را برقرار کنید.