این محصول متعلق به گروه می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات تماس اینجا کلیک کنید

نگاهی به نقاط ضعف و قوت ظروف چینی ایرانی

شما می‌توانید بنا به نیاز خود سرویس چینی را خریداری کنید. مثلا اگر شما فکر می‌کنید از قوری چینی استفاده نمی‌کنید؛ می‌توانید ظروف دیگری را جایگزین آن نمایید. اگر حدس می‌زنید ممکن است قصد پذیرایی بیشتر از ۶ یا ۱۲ نفر میهمان را در یک نوبت داشته باشید، می‌توانید سرویسی را انتخاب کنید که تعداد بیشتری بشقاب‌ داشته باشد.


سرویس سبک زندگی فردا؛ مریم حدادی: اگر به ظروف چینی علاقمند باشید، حتما وقت زیادی را در مغازه‌های چینی‌فروشی سپری خواهید کرد و ماحصل آن نیز دل بردن بعضی چینی‌های خارجی رده بُن چاینا از شماست. زیبایی این چینی‌ها زیر نور چراغ‌های مغازه خیره کننده می‌شود و اجازه فکر کردن را به شما نمی‌دهد، تا کمی بیشتر بگردید و ببینید آیا در میان محصولات ایرانی، جنس با کیفیت ظروف چینی پیدا خواهد شد یا خیر؟! تنوع طرح مهم‌ترین قسمت کار یک تولید کننده ظروف غذاخوری با جنس چینی است. جامعه هدف مشتریان او خانم‌ها هستند و سلیقه یکی از پررنگ‌ترین شاخص‌های وجودی آن‌ها است. چیزی که با سلیقه آن‌ها جور در نیاید، محکوم به خریده نشدن است. حال می‌خواهیم ببینیم تولیدکننده ظروف چینی ایرانی تا چه اندازه توانسته از پس رقابت با محصولات خارجی بربیاید.
اولین برخورد با ظروف چینی ایرانی در یک مهمانی
برای اولین بار به خانه یکی از دوستانم رفته بودم. در این مدل مهمانی‌های دفعه اولی هر چقدر هم که شما با صاحب‌خانه راحت باشید، باز هم همه چیز خیلی رسمی برگزار می‌شود. ترکیب سنتی و زیبای تزیینات خانه، از همان بدو ورود نظرم را جلب کرده بود. با آوردن میوه در ظرف‌های چینی، این جلب توجه به نقطه اوج خود رسید. وزن کم و ظرافت به کار رفته در ساخت ظرف، تقریبا مطمئن‌ام کرد که این ظروف چینی ساخت ایران نیستند. سر میز شام فرصت این را داشتم که سرویس کامل ظروف چینی را در کنار هم ببینم. دوستم که متوجه نگاه‌های من شده بود، اسم سرویس چینی‌اش را به من گفت. برخلاف تصورم با یک کالای ایرانی روبه رو بودم.
چینی ایرانی با قیمت مناسب
به خانه رسیدم؛ سایت‌ چینی‌ زرین را پیدا کردم و به تماشای محصولاتش نشستم. در کنار دیدن این ظروف، نظرات کاربران سایت‌های مختلف تبادل‌نظر، را نیز خواندم. عده زیادی یک حرف را می زدند: «کیفیت کارهای جدید چینی ایرانی، قابل مقایسه با قبل نیست، قیمت‌های‌شان هم قابل مقایسه با خارجی‌ها نیست!» حرف درستی بود. به عنوان مثال شما برای یک سرویس ۱۲۹ پارچه ۱۸ نفره چیزی حدود یک میلیون هفتصد هزار تومان باید پرداخت کنید که در مقابل قیمت‌های مشابه خارجی با همین کیفیت، تقریبا نزدیک به یک چهارم است.

نقاط مثبت این محصول

یکی از بهترین امکان‌هایی که چینی زرین به خریدار می‌دهد، این است که شما می‌توانید بسته به نیاز خود سرویس چینی را خریداری کنید. مثلا اگر شما فکر می‌کنید از قوری چینی استفاده نمی‌کنید؛ می‌توانید ظروف دیگری را جایگزین آن نمایید. اگر حدس می‌زنید ممکن است قصد پذیرایی بیشتر از ۶ یا ۱۲ نفر میهمان را در یک نوبت داشته باشید، می‌توانید سرویسی را انتخاب کنید که تعداد بیشتری بشقاب‌ داشته باشد. در این حالت علاوه بر اینکه از خرید دو یا چند سرویس یکسان با اقلام کم مصرف تکراری (مثل ظرف سوپ‌خوری، قندان، قوری و…) خودداری می‌کنید، به تعداد کافی هم از اقلام پرمصرف پذیرایی، نظیر بشقاب‌ها در اختیار خواهید داشت. در پشت  این سرویس‌ها که با روش دکور داخل لعابی تولید می‌شوند، معمولا عبارت «Dishwasher Safe» به معنی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی حک شده است. این یعنی شما می‌توانید با خیال راحت چینی‌های خود را داخل ماشین ظرفشویی بچینید و نگرانی‌ای بابت کم‌رنگ شدن طرح‌های دلخواه‌تان که وسواس خاصی روی انتخاب‌شان داشتید، به دل‌ راه ندهید.

از نقاط ضعف این محصول نیز آگاه باشید

با همه نکات مثبتی که در محصولات چینی زرین دیده می‌شود، اما هم‌چنان جای بعضی موارد خالی است تا بتواند به طور جدی با محصولات وارداتی رقابت کند. چیزی که در عمل و در بازار این روزها اتفاق نیافتاده است. با همه طرح‌های جدیدی که در خط تولید این روزهای چینی زرین قرار گرفته‌اند ولی هنوز تنوع طرح‌های آن به پای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ظروف خارجی نرسیده است. اگر شرکت‌های خارجی طرح‌های وینتیج و گل‌‌های سنتی خودشان را روی ظرف‌ها چاپ می‌کنند و می‌توانند طرفداران خاص خود را پیدا کنند، چرا ما با این همه هنر نتوانیم؟! فرض کنید اگر طرح‌های کاشی‌ها و گل و مرغ‌های مینیاتوری زیبای ما روی ظرف‌ها بیاید یا ترکیب رنگ‌های کاشی‌های مسجد نصیرالملک شیراز را در کارها بکار بگیریم، چقدر زندگی و رنگ به ظرف‌ها پاشیده می‌شود؟! این بار دست پیش با تولیدکننده ایرانی خواهد بود نه رقبای او.