این محصول متعلق به گروه می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات تماس اینجا کلیک کنید

بهترین مارک جاروبرقی کدام است؟

بهترین مارک جاروبرقی کدام است؟

بهترین مارک جاروبرقی : اگر شما هم این روزها قصد خرید جاروبرقی را دارید و نمیدانید که کدام مارک بهتر است، باید همین‌جا خیالتان را راحت کنم که هنگام خرید جاروبرقی،‌ نباید خیلی در قید و بند مارک و شکل ظاهری ان باشید. چراکه این ها دلایل خوبی برای خوبی و کیفیت جاروبرقی نیستند. برای اینکه بتوانید یک خرید خوب انجام داده و رضایت کاملی از ان داشته باشید ، باید قبل از هر چیز نیازهای خودتان را به خوبی شناسایی کرده و شرایط خانه تان را هم بسنجید تا بتوانید مناسب ترین جارو برقی را انتخاب کنید. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا ویژگی های یک جاروبرقی خوب را تشخیص داده و با توجه به نیازهایتان یک مدل مناسب را انتخاب کنید پس در ادامه با ما همراه باشید .

بهترین مارک جاروبرقی

گرچه جاروبرقی خصوصاٌ با پیشرفت های اخیر تکنولوژی و برخوردار بودن از قابلیت های روزافزون ، کار نظافت خانه را به راحتی انجام میدهد ، اما اگر با دقت انتخاب نشود ، خودش میتواند خستگی و دردسر بیشتری را ایجاد کند و سر سال باید بفرستینش تعمیرگاه . مهمترین نکاتی که برای خرید جارو برقی باید به ان ها توجه داشته باشید: قدرت جارو برقی، وزن جارو برقی، راحت بودنِ کشیدن، هل دادن و بلند کردن آن، سبک بودن دسته، میزان صدای جاروبرقی، طول سیم، ظرفیت کیسه یا مخزن جارو و همچنین سایر ویژگی هایی است که با شرایط خاص شما و مکانی که نظافت می کنید هماهنگی داشته باشه . این ویژگی ها را در زیر با جزئیات بیشتری توضیح دادیم .

ویژکی های یک جاروبرقی خوب

قدرت جاروبرقی : قدرت جاروبرقی که با واحد «وات» روی ان نوشته شده ، توان جاروبرقی در مکش زباله ها را به شما نشان میدهد. یعنی هر چقدر «وات» این وسیله بالاتر باشد ، قدرت مکش ان هم بیشتر میشود. در حال حاضر، جاروبرقی هایی با قدرت ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ وات در بازار وجود دارند. البته شاید برخی از فروشگاه ها، جاروبرقی های ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ واتی هم داشته باشند که این نوع از جاروها با توجه به قدرت کم و سروصدای زیادشان، دیگر طرفدار چندانی ندارند. خوشبختانه نمونه های جدیدی از جاروبرقی به بازار امده است که یک دکمه جداگانه روی ان ها نصب شده و شما می توانید با بالا و پایین کردن ان ، توان مکش جاروبرقی را بدون اینکه صدای ان کم و زیاد شود ، یعنی از ۱۳۰۰ تا ۲۲۰۰ وات تغییر دهید. با این مزیت برای تمیز کردن فرش ها و مکان های آلوده تر از قدرت بیشتر و برای نظافت سنگ و سرامیک یا پارکت خانه ، از قدرت کمتری استفاده میکنید . بهترین مارک جاروبرقی
نکته : کسانی که حیوان خانگی دارند که موی ان ها مرتب کف خانه میریزد حتما باید یک جاروبرقی با قدرت مکندگی بالا بگیرند که برس های خوب و مخصوص جمع کردن مو همراه داشته باشد.

بهترین مارک جاروبرقی

صدای جاروبرقی : گاهی صدای جاروبرقی انقدر آزاردهنده است که همسر یا فرزندتان از شما درخواست میکند در نبود ان ها خانه را جارو کنید!. بهترین کار برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی گرفتن جاروبرقی هایی با توان بالا است. البته باید بدانید بعضی وقت ها ، جاروبرقی های پرتوان و با نام و نشان معتبر هم سر و صدای زیادی دارند. بنابراین بد نیست هنگام خرید از فروشنده بخواهید جارو را برای شما روشن کند تا ببینید تحمل شنیدن صدایش را دارید یا نه. اگر هم دیگر کار از کار گذشته است و جاروبرقی را خریدید، می توانید برای حفظ آرامش روانی خود، هنگام جارو، گوشتان را با یک پنبه بپوشانید تا کمتر اذیت شوید و یا ان را عوض کنید .
مطلب پیشنهادی» فیلتر هپا چیست و چه نقشی در عملکرد جاروبرقی دارد ؟

جنس جاروبرقی : بهتره جنس لوله های جاروبرقی ، فلزی باشند تا در اثر افتادن یا برخورد با در و دیوار، نشکنند و زود از بین نروند. لوله های پلاستیکی، با سرما و گرما ترک می خورند و همین ترک میتواند منبع تجمع انواع و اقسام ریزگردها و آلودگی های خانه باشد و از طریق تماس پوستی با دستتان باعث ایجاد حساسیت و حتی بیماری در بدن شما شود. هنگام خرید، حواستون به لوله خرطومی جاروبرقی هم باشد. لوله خرطومی باید کاملا نرم و انعطاف پذیر باشد و با هر چرخشی امکان شکستن یا ترک خوردن ان پیش نیاید.

لوازم جانبی جاروبرقی : بعضی از جاروبرقی ها، چند سری مختلف برای نظافت مبل ها، گوشه های خانه، زیر یخچال و گاز، سرامیک و حتی گردگیری پرده ها دارند. بنابراین اگر دوست دارید که با یک تیر، چند نشان بزنید، بهتر است که سراغ این نوع جاروبرقی ها بروید. به علاوه، در برخی از جاروبرقی ها امکان فشرده کردن زباله ها هم وجود دارد . یعنی خود جاروبرقی به صورت خودکار، زباله ها را مانند توپ کوچکی فشرده میکند و هنگام خالی کردن محفظه زباله جاروبرقی، مجبور نمی شوید کلی گرد و خاک را تحمل کنید. همچنین یادتان باشد که حتما جاروبرقی هایی را انتخاب کنید که دسته ان ها قابلیت تنظیم ارتفاع برحسب قد شما را داشته باشند . شما می توانید با فشردن دکمه ای کوچک که روی دسته این جاروبرقی ها قرار دارد ، ارتفاع دسته را با قد خودتان هماهنگ کنید تا هنگام جارو کشیدن ، مجبور نباشید بیش از اندازه خم شوید و کمردرد نگیرید .

مصرف انرژی جاروبرقی : اگر شما هم دوستدار محیط زیست و حافظ منابع ملی مانند انرژی برق هستید، هنگام خرید جاروبرقی ، به برچسب میزان مصرف انرژی ان دقت کنید و ببینید که فلش مصرف انرژی، روی کدام حرف قرار گرفتهاست . تمامی برچسب های مصرف انرژی، از حرف A تا G، تقسیم بندی شده و هر چقدر فلش میزان مصرف به حرف A نزدیک تر باشد ، یعنی مصرف برق ان کالا کمتر و بازدهیش هم بیشتر است و هرچقدر که این فلش به سمت حرف G برود ، یعنی با روشن کردن ان کالای برقی، برق بیشتری را مصرف می کنید و بازدهی کمتری را هم از ان دریافت می کنید . جارو برقی باید کاملا تمیز باشد و لوله های ان گرفتگی نداشته باشد تا فشار به موتور ان وارد نشود و انرژی بیش از اندازه نیز هدر نرود . برای این منظور، همواره کیسه آشغال جارو برقی را پیش از پر شدن عوض کنید . هنگام استفاده از جارو، زباله های مرطوب ، ته سیگار روشن ، اشیای بزرگ و تیز، جوراب و کاغذ را از سر راه دور کنید. این اشیاء می توانند به موتور جاروی شما ضربه وارد کنند و توان ان را کاهش دهند و البته مصرف برق را هم زیاد می کنند .
مطلب پیشنهادی» بهترین جاروبرقی فیلیپس، هیتاچی، بوش، پاناسونیک، ال جی و سامسونگ

وزن جاروبرقی : خوشبختانه یا متاسفانه خانم ها بیشترین تماس را با جارو برقی منزل دارند ، از این رو وزن و اندازه جارو برقی از جمله ویژگی‌های قابل توجه برای خرید یک جارو برقی محسوب میشود تا بتوان ان را به راحتی حمل کرد و یا حرکت داد. اما اینکه جارو برقی به صورت عمودی و ایستاده باشد و یا روی زمین کشیده شود ، به نوع سلیقه افراد بستگی دارد. معمولا انبار کردن در جاروهای ایستاده آسان تر است و به طور کلی کنترل ان ها ساده تر است . از پاک کن استفاده می کند که به برداشتن کثافت و خاک نفوذ کرده به داخل فرش کمک می کند و برای پاک کردن محیط های بزرگ مناسب تر است . مدل های ایستاده معمولا سنگین تر هستند و مانور دادن با اون ها مشکل است ، بنابراین برای استفاده در محیط های کوچک مناسب نیستند .

کیسه جاروبرقی و مخزن جاروبرقی : جارو برقی های موجود در بازار به دو دسته تقسیم میشوند؛ جارو برقی‌هایی با کیسه دائم و جارو برقی هایی با کیسه های موقت. و جدیدا جاروبرقی های بدون کیسه هم طرفدارای زیادی پیدا کرده اند که هریک معایب و مزایای خاص خودش را دارد. کیسه های دائم جارو برقی را هرچند مدت باید تخلیه کرد و شست و شو داد که این ممکن است برای برخی خوشایند نباشد در عوض مدت زمان بیشتری می توان از این کیسه های دائم استفاده کرد و در مقابل کیسه های موقت را پس از چند بار استفاده باید عوض کرد که البته خرید مجدد کیسه در طول زمان هزینه بر هم هست. اما نظر تمام متخصصان آسم و آلرژی این است که برای پیشگیری از ورود گرد و خاک به گلویتان و ابتلا به حساسیت های احتمالی تنفسی یا حتی پوستی، از پاکت های جاروبرقی کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید و این انتخاب بهتری است .
جاروبرقی های بدون کیسه نیاز به تعویض کیسه یا خرید کیسه جدید ندارد. این جاروها به جای کیسه دارای یک مخزن هستند که شما باید بعد از هر بار جارو زدن این مخزن را خالی کرده و تمیز کنید. خرید این جاروها از یک طرف به صرفه تر است اما از طرفی از لحاظ بهداشتی پیشنهاد نمی شود چرا که ممکنه گردو خاک از پشت ان به بیرون درز کند .

جاروبرقی های کیسه دار دوام بیشتری نسبت به جاروبرقی های بدن کیسه دارند .
جاروبرقی های کیسه دار از نظر بهداشتی بهتر هستند .
جاروبرقی های کیسه دار برای افرادی که الرژی دارند بهتر است چرا که هیج گردو غباری از ان بیرون نمی اید .
بهترین مارک جاروبرقی

سیم جاروبرقی : معمولا اندازه سیم جاروبرقی ها بین ۱.۵ تا ۲ متره اما اگر خانه شما بزرگ است و حوصله ندارید مدام دوشاخه جاروبرقی را جابه جا کنید، میتوانید کمی بیشتر در بازار بگردید و جاروهایی با طول سیم ۳ متر و حتی بیشتر هم پیدا کنید. اگر سیم جاروبرقی تان کوتاه است می توانید یک سیم سیار ۲ یا ۳ متری هم بخرید تا با اتصال سیم جاروبرقی به ان، بتوانید تمام اتاق های خانه را با یک بار فرو کردن دوشاخه در پریز، جارو بکشید. البته هنگام جارو کشیدن باید حواستان باشد که سیم بلند ان به دسته مبل ها یا زیر دست و پای فرزند کوچکتان گیر نکند و شما را به دردسر نیاندازد!

چیکار کنیم که جارو برقی بیشتر عمر کند؟

اگر مجبور هستید بیشتر از یک مرتبه در طول هفته از جارو برقی استفاده کنید بهتر است در هر نوبت بیش از ۳۰ دقیقه به صورت ممتد از جارو استفاده نکنید چونکه باعث می شود تا فشار مضاعفی به موتور جارو برقی وارد شود.
برای صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور جارو برقی بر اثر نوسانات جریان برق، بهتر است در ساعات اوج مصرف یعنی حدود ۸ تا ۱۱ شب از جارو برقی استفاده نکنید. نکته مهم دیگر اینکه بهترین روش برای افزایش طول عمر جارو برقی این است که کیسه و فیلتر ان را به طور منظم تمیز کنید.
کیسه یا مخزن جاروبرقی را به طور مرتب و زود به زود خالی و تمییز کنید.
اطمینان حاصل کنید که کیسه جاروبرقی یا مخزن ان به درستی در جای خود قرار گرفته باشد.
فیلتر های جاروبرقی و اجزا و بدنه ان را مرتب تمیز کنید.
از کابل جاروبرقی با احتیاط استفاده کنید.
از جارو کردن سطح مرطوب با جاروهای معمولی خودداری کنید.
جاروبرقی را نزدیک شوفاژ و بخاری قرار ندهید .
هیچ وقت جاروبرقی را با شدت به دنبال خود نکشید و اگر سیم جاروبرقی کوتاه است ان را به زور به این طرف و ان طرف نکشید.
با دکمه های جاروبرقی با ملایمت رفتار کنید.
اجسام تیز و برنده مثل تکه های بزرگ شیشه شکسه را با جاروبرقی تمیز نکنید.
اگر جاروبرقی شما صدایش تغیر کرده یا قدرت مکش ان کم شده به ان بی توجه نباشید و حتما ان را بررسی کرده و به تعمیرکار نشان دهید.